zaterdag 20 maart 2010

Week 2 | Functionele analyse

De 2de week van de stage is al voorbij. Na de 1ste verkennende week hebben we (ik en Joachim) tijdens de 2de week een duidelijker beeld gekregen op het totale project. Zo hadden we op maandag een verhelderend interview met Nadia, de delivery manager. Tijdens dit gesprek is duidelijk geworden wat zij van de applicatie verwacht en wat haar visie is op het project. Ook hier is duidelijk geworden dat het project groter was dan het order reception proces dat we vorige week toegewezen kregen.

Om een beter beeld te krijgen op het volledige proces hebben we dus ook nog enkele andere BPMN processen moeten bestuderen en analyseren. Enkele voorbeelden van deze processen zijn: Order Execution Datacenter, Order Execution Products, Order Execution WA (pre-paid),... Deze extra processen hebben we dan ook dadelijk mee opgenomen in onze behoefte en functionele analyse.

De behoefte analyse die gestart is tijdens de eerste week hebben we eerst afgecheckt op volledigheid bij Stijn de business analist. Waarna we deze analyse hebben aangepast aan de hand van de feedback. Om duidelijk af te checken of we de juiste behoeften hebben neergeschreven zullen de delivery manager, sales director en de CEO de behoefte analyse controleren op juistheid. Deze personen zullen allen met deze applicatie werken en daarom is het van belang dat zij bij de analyse betrokken worden. Ze zullen hun opmerkingen bezorgen tegen het begin van week 3.

Tijdens het wachten op de opmerkingen op de behoefte analyse zijn we reeds gestart met de functionele analyse. Hierbij hebben we reeds de use cases uitgeschreven en getekend. Verder staan ook alle scenario's reeds volledig uitgeschreven. Al kan het wel zijn dat er nog aanpassingen moeten gemaakt worden, dit hangt vooral af van de opmerkingen van de delivery manager, sales director en de CEO op de behoefte analyse.

In afwachting van de feedback zijn we reeds gestart met de verkenning van de CRM databank en het lezen van AgilePoint documentatie. Verder hebben we ook nog per mail enkele bijkomende vragen gesteld aan Nathalie, de sales assistant.

Door de week heen heb ik meer geleerd over analyses maken. Hoe een CRM systeem er uit ziet, hoe men dit gebruikt binnen DigiPoint en welke functionaliteiten er mogelijk zijn.

Een moeilijkheid deze week was het ontvangen van feedback en het plannen van meetings. Alle werknemers zijn druk bezig en hebben zelf ook een aantal verplichtingen waardoor we moeilijker afspraken konden maken bij hen. Al hebben we onze tijd wel nuttig kunnen opvullen met andere taken.

In afwachting van de feedback staat er maandag alvast een opleiding AgilePoint gepland.

Week in 3 woorden

  • Verduidelijking

  • Motiverend

  • Ongeduldig


Logboek
Excel-sheet | Stage week 2

Geen opmerkingen:

Een reactie posten