zaterdag 3 april 2010

Week 4 | Start implementatie

Op maandagmorgen stond een meeting met Koen de Delivery Manager en Nadia de Delivery Director gepland. Hierbij hebben we onze visie op het project aan hen overgebracht. Nadien volgde nog enkele opmerkingen van Nadia en Koen over de gevonden behoeften. Naast de opmerkingen hebben Joachim en ik van deze meeting gebruik gemaakt om door te vragen op problemen of onduidelijkheden. Om af te sluiten hebben we afgesproken om de functionele analyse parallel te laten lopen met de bouw van de workflow. Zo zal 1 iemand werken aan de analyse terwijl de andere al bezig is met de implementatie.

Na de meeting met Nadia en Koen zijn we ook nog langs gegaan bij de Sven de Sales Director. Mits het CRM systeem onze voornaamste datasource is hebben we met hem nog even kort ons project besproken.

Het verdere verloop van de week bestond dan ook uit het uittekenen van de workflow en het verder uitwerken van de functionele analyse. Hierbij hebben we het project opgesplitst in 5 onderdelen: Order Reception - Order Details - Products - Work Assignments - Datacenter services.

Opdat ik en Joachim op dezelfde golflengte zouden zitten hebben we eerst samen een lijst van Use Cases opgesteld alvorens we beide aan aparte taken zijn gestart. Daarna ben ik gestart aan het schrijven, tekenen van Use Cases en schrijven van scenario's terwijl Joachim aan de workflow aan het bouwen was. Een tijd later hebben we de rollen omgekeerd en ben ik gestart met het bouwen van de formulieren die zullen toegepast worden op de workflow die we hebben uitgetekend. Joachim werkte ondertussen verder aan de functionele analyse.

Het beide werken aan verschillende elementen van ons project is goed verlopen. Op regelmatige basis bespraken ik en Joachim hoe we alles zouden aanpakken. Dit om na te gaan dat we allebei een zelfde kijk op het project hebben. Zodat de analyse en de technische implementatie elkaar niet zouden tegenspreken.

Tijdens deze week hebben we ons vooral gefocust op het onderdeel Order Reception. Op dit ogenblik zijn zowelde workflow, de functionele analyse en InfoPath formulieren voor dit onderdeel afgewerkt. Tijdens een nieuwe meeting in week 5 zullen we ons resultaat voorleggen aan Nadia en Koen.

Bij de start van de implementatie waren er toch enkele moeilijkheden. Zo wisten we niet goed waar de validatie van de gegevens zou plaatsvinden, in InfoPath of AgilePoint. Ook bij de start van het maken van forms in InfoPath hadden we nog problemen met de data connections en rules.Voor beide problemen zijn we goede raad en tips gaan inwinnen bij Ward, mits hij al ervaring heeft met zowel AgilePoint als InfoPath.

Daarnaast hebben we ook nog geprobeerd om zelf een view te bouwen die ons eenvoudig de nodige data uit het CRM kon bezorgen. Dit is slechts deels gelukt, mede wegens de complexiteit van de data en tabellenstructuur van het CRM. Uiteindelijk hebben we wel de nodige data kunnen verzamelen door het linken van enkele bestaande views.

Week in 3 woorden

  • Bevestigend

  • Motiverend

  • Praktisch
Logboek
Excel-sheet | Stage week 4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten