Na de problemen met de Web Service zijn we verder gegaan met het mappen van de AgilePoint workflow. Na afwerking van deze flows hebben we deze voorgesteld aan Nadia en Peter (CEO) in een kleine presentatie. Tijdens de presentatie stelden Nadia en Peter vragen of deden ze suggesties ter verbetering. Al was de meeting ook voor ons een goede moment om nog enkele vragen te stellen, om af te checken of we alles goed begrepen. Na de meeting ontvingen we ook nog uitgebreid feedback van Nadia over onze InfoPath formulieren. We doorliepen samen alle formulieren en zochten samen naar manieren om het Order Flow proces nog te versnellen en optimaliseren. Hierbij hebben we ook zoveel mogelijk schermen bij elkaar proberen te voegen. Zo hebben we samen met Nadia onze applicatie van 17 schermen naar 10 schermen kunnen herleiden.
De daarop volgende dagen zijn we dan bezig geweest met het herontwerp van de schermen. Eens de schermen aangepast waren zijn we gestart met het koppelen van onze eigen geschreven Web Services. Hierbij ontdekten we dat enkele Web Services nog niet alle velden bevatten of beter konden. Hier verliep de samenwerking met Joachim zeer vlot, terwijl ik aan de InfoPath formulieren werkte, herwerkte/optimaliseerde hij de Web Services.
Op donderdag stonden er net zoals vorige week 2 meetings gepland. Waarvan 1 met Nadia voor het functionele aspect van de stage en 1 met Koen voor het bespreken van het technische aspect van stage stage. Aan Nadia hebben we meegedeeld welke changes reeds gemaakt werden en hebben we ook nog enkele vragen gesteld over mogelijk problemen bij de changes die we maakten.
In de meeting met Koen en Ward hebben we de vraag gesteld over hoe we een SharePoint file kunnen aanmaken die een InfoPath template gebruikt, dit zal een web services zijn die de Order Flow zal starten.
Op donderdagnamiddag waren de formulieren volledig klaar inclusief de koppeling naar de Web Services. Mits een InfoPath form met gekoppelde Web Services op een andere manier moet worden geüpload hebben we hier hulp gevraagd aan Ward. Hij vertelde ons dat we moeten werken met Content Types en hiervoor op de Central Administration server moeten inloggen. Al hadden we eerst zelf al enkele pogingen ondernomen, maar uiteindelijk bleek dat we niet voldoende rechten op de Central Administration server van SharePoint. Toen we onze InfoPath file uploadde bleek er iets mis te zijn met de InfoPath file en kregen we de volgende error:
The XPath '/dfs:myFields/dfs:dataFields/d:⭜ω䴬Ɣ燤ɑ' is invalid. '/dfs:myFields/dfs:dataFields/d:⭜ω䴬Ɣ燤ɑ' has an invalid qualified name.
Uiteindelijk is de oplossing er gekomen donderdagavond omstreeks kwart na 8. Vastberaden om het probleem te vinden had ik de InfoPath file mee naar huis genomen om daar verder te zoeken. Omdat dit probleem anders nog veel van onze kostbare tijd op stage zou kunnen kosten, al vond ik thuis na een kleine 20 minuten zoeken de oplossing.
Op vrijdag heb ik met InfoPath en AgilePoint gewerkt en heeft Joachim verder gezocht naar een oplossing om de Order Flow te starten met een Web Service.
Verder hebben we vrijdagnamiddag ook al de eerst keer de Order Flow een klein stukje kunnen testen.
Er waren deze week wel wat problemen die de kop op staken die de implementatie ongetwijfeld wat vertraagd hebben. Al hebben we deze met de hulp van de DigiPoint werknemers goed kunnen oplossen.
Op dit moment zijn de Web Services zo goed als klaar, de InfoPath formulieren zijn herwerkt en de door ons uitgetekende Order Flow is goedgekeurd.
Volgende week gaan we werken op het doorlopen van de Order Flow,het configureren van de Secondary Datasources in het InfoPath formulier en de koppeling met het CRM die de Order Flow dan automatisch kan starten als een een Opportunity in het CRM op een bepaalde status komt te staan.
Week in 3 woorden
- Troubeshooting
- Bevestiging
- Vooruitgang
Excel-sheet | Stage week 6
Geen opmerkingen:
Een reactie posten